پیشرفته ترین سیستم صوتی

عملکرد سیستم صوتی پیشرفته ی BOSE شامل ۱۳۴ اسپیکر و ۴ آمپلی فایر در اتاق یک خودرو

سیستم صوتی پیشرفته (داخل کابین)

شرکتBOSE ، اخیراً با همکاری کمپانی کادیلاک، در صدد برآمده که سطح جدیدی از سیستم صوتی را برای خودروهای مختلف ارائه دهد که اولین آنها کادیلاک CT6 مدل ۲۰۱۶ است

سیستم صوتی پیشرفته (داخل کابین)

توزیع صدای بم

ووفرها یا بلندگوهای صدای بم غول پیکر، غیر قابل استفاده در فضای کابین خودرو هستند، چون حجیم بوده و خطر به لرزه درآوردن و از بین بردن تجهیزات زینتی خودرو را دارند. این صدای بم توسط دو محفظه آکوستیک به حجم 2/8 لیتر که در زیر کفپوش های جلوی پای راننده و سرنشین کناری او نصب شده ند ایجاد می گردد. هر یک از آنها دارای آمپلی فایر مربوط به خود و چهار بلندگوی 75/2 اینچی بوده که به صورت پشت به پشت در یک محفظه از جنس منیزیم قرار گرفته اند، به طوری که هیچ گونه لرزش مکانیکی در آنها به وجود نمی آید. شیارهای کوچک در اطراف لبه های بیرونی بلندگوها مانند از بروز اغتشاش صوتی در زمان به حداکثر رسیدن صدای خروجی از آنها می شود. ساب ووفر در این سیستم صوتی ۲۵ سانتی متر قطر دارد. آمپلی فایر در مجموع پشتی جای گرفته و چهار بلندگوی ۱۰ سانتی متری هم در دربها تکمیل کننده توزیع صدای بم خواهند بود. محفظه های مهر و موم شده اطراف بلندگوهای روی درب را احاطه کرده تا از ورود صداهای محیط به داخل جلوگیری شود.

بهینه سازی و توضیع صدا از طریق بلندگوهای Ultra Near Field با ابعاد 5/4 سانتیمتر است، که در پشت سری ها نصب و جاسازی شده است. اما کاری که BOSE در مورد این سیستم انجام داده، توزیع صدا از طریق بهینه سازی تجهیزات و استقرار درست آنها  در نقاط مختلف خودرو است. شرکت BOSE امیدوار است قیمت این سیستم با تمامی تجهیزات، حدود دو درصد قیمت پایه خودرو باشد.

سیستم صوتی پیشرفته (توزیع صدا)

ابتکار دیگر BOSE ارائه بلندگوهایی معجزه آسا به نام N-EAR برای پشت سری‌ها بوده  که در جهت افزایش ایمنی و سیستم هشدار فوری از طریق ناوبری مربوط به مکالمات تلفنی و سایر صداهای غیر مرتبط با موسیقی و موزیک به کار گرفته می شود. تصور کنید که شما قصد انجام گردش به سمت چپ را دارید و سیستم ناوبری از طریق ستون جلوی سمت چپ خودرو، نزدیک شدن خودروی دیگری را تشخیص دهد. لذا در چنین شرایطی، صدای مخصوصی از ناحیه سمت چپ به گوشی شما می رسد. چنانچه بتوان صداها را در جایی که نیاز به توجه است هدایت کرد، این عمل می‌تواند زمان واکنش نشان دادن را کوتاه کند و بدین ترتیب هم تعداد برخوردها و تصادفات کاهش پیدا میکند.

 

بازگشت

Scroll Up