خدمات خودرو و تعویض دسته موتور و وظیفه آن

 وظیفه دسته موتور و تعویض آن در خدمات خودرو

در زمانی که یکی از دسته موتور های خودرو پاره شده است، حتما در اولین فرصت جهت تعویض آن از خدمات خودرو در محل در خواست خدمت نمایید.

دسته موتور ها با آنکه به چشم نمی آیند وظیفه زیادی دارند.

شما میتوانید در این مقاله با آن آشنا شوید.

البته این توضیحات را میتوانید از کارشناس خدمات خودرو خود نیز دریافت کنید.

همانگونه که حتما میدانید موتور خودرو به طور کلی قطعه ای سنگین و بزرگ و جدا از بدنه می باشد.

جهت نگهداری موتور در کاپوت خودرو باید آنرا به شاسی یا بدنه متصل نماییم.

 

 وظیفه دسته موتور و تعویض آن در خدمات خودرو

 

 

وظیفه اولیه و اصلی دسته موتور ها اتصال موتور به بدنه است.

در زمان طراحی خودرو طراحی دسته موتور ها و تعداد آن ها خود پروسه مهم و زمان بری است.

که در بحث این مقاله نمیگنجد.

تعداد دسته وموتور ها حداقل 3 عدد بوده و در گروهی از خودرو ها نیز 4 عدد نصب گردیده است.

این قطعه معمولا از لاستیک و منژیت های فشرده که پیچ ها و مهره های فولادی را در برگرفته، تشکیل شده اند.

 

 وظیفه دسته موتور و تعویض آن در خدمات خودرو

 

این لاستیک وظیفه دوم آن را ایجاد میکنند.

دقت داشته باشید که موتور در زمان استارت خوردن، شتاب گیری و حتی در زمان روشن بودن گشتاور های زیادی ایجاد میکند.

خارج از این موتور دارای نوسانات و لرزش های کوچکی نیز هست.

لاستیک های نگهدارنده در اینجا وظیفه دمپ و جذب لرزش ها و فشار و کشش های موتور را بر عهده دارند.

تصور کنید که موتور به وسیله یک جسم صلب یا کاملا خشک به بدنه متصل گردد.

تمام لرزش موتور به بدنه انتقال می یابد.

این لرزش علاوه بر حس نامطلوب برای سرنشینان باعث از بین رفتن سریع اتصالات نقطه جوشی در بدنه می گردد.

در زمان شتاب گیری گشتاور ناگهانی وارده میتواند خودرو را غیر قابل کنترل کند و باعث از مسیر خارج شدن خودرو گردد.

وظیفه دیگر این قطعه حیاتی تحمل وزن بالای موتور و نگهداری آن در فضای خالی داخل کاپوت خودرو است.

دسته موتور ها معمولا به گونه ای طراحی می گردند که در صورت خرابی کاملا از هم جدا نگشته و باز هم موتور را با کمی جا به جایی در سر جای خود نگه میدارند.

زمانی که میگویند دسته موتور خودرو خراب شده، در اصل بخش پلاستیکی آن پاره شده و قطعات فلزی درون هم آزاد شده اند.

اگر در زمان استارت خودرو یا شتاب گیری لرزش غیر معمول و یا صدای ضربه از درون کاپوت خود حس نمودید،یکی از دلایل آن میتواند پارگی دسته موتور باشد.

در این زمان در اولین فرصت از خدمات خودرو درخواست بررسی و تعویض نمایید.

تعویض نکردن دسته موتور آسیب های زیادی را میتواند به دنبال داشته باشد از جمله آن میتوان به :

_ جدا شدن و خرابی خیلی سریعتر دیگر دسته موتور ها

_ انتقال لرزش و ضربات موتور به بدنه و آسیب به آن

_ انتقال ضربات به سیستم تعلیق و آسیب های وارده به آن

_حرکت و تکان های شدید موتور و انتقال آن به دیگر اجزا از جمله: گریبکس،پلوس ها،سیستم فرمان و ایجاد آسیب در آنها

اشاره نمود.

 

 وظیفه دسته موتور و تعویض آن در خدمات خودرو

 

تشخیص خرابی دسته موتور توسط کارشناس خدمات خودرو بسیار راحت است و در زمان نسبتا کوتاه قابل تعویض میباشد.

تشخیص و تعویض به هنگام قطعه از دیگر آسیب های وارده بر خودرو شما جلوگیری میکند

 

منابع: www.samarins.com

 www.mobiliol.com

Scroll Up