روغن موتور خودرو و مشخصه آن از نظر ACEA

روغن موتور خودرو از نظر ACEA

(EUROPEAN AUTOMOBIL MEENUFACTURERS ASSOCIATION)

یکی دیگر از رتبه بندی هایی که در زمان تعویض روغن موتور خودرو مهم است ، و باید به آن توجه شود رتبه بندی ACEA است.(انجمن تولید کنندگان خودروهای اروپایی)

 

روغن موتور خودرو و مشخصه آن از نظر ACEA

 

در ابتدا بیوگرافی از این انجمن بیان می گردد. انجمن خودروسازان اروپا از برندهای مختلف اروپایی تشکیل شده است، خودروسازانی که در زمینه خودروهای سواری ،وانت،کامیون،اتوبوس و … فعالیت دارند.
انجمن با انواع سازمان های دولتی و غیر دولتی و… همکاری دارد. این انجمن همچنین ارتباطی دائم با اتحادیه اروپا دارد. وظیفه اصلی این انجمن حمایت از منافع مشترک سیاست ها و موقعیت های صنعت خودرو سازی اروپا است.

انجمن هماهنگی های لازم را بین تولید کنندگان خودرو و صنایع زیر دست آنها ایجاد می کند. از دیگر وظایف آنها طرح استانداردهای مورد نیاز صنایع با توجه به تولیدات مختلف است. این استانداردها با توجه به شرایط مختلف طراح و بررسی می شود.

از آن قبیل می می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • رقابت بازار و اقتصاد جهانی
  • محیط زیست و پایداری آن
  • تحقیق و نوآوری در صنعت
  • ایمنی شهر و شهروندان
  • سیاست های حمل و نقل

این چهارچوب های قانونی متشکل از 80 دستورالعمل اتحادیه اروپا و پیش از 70 توافقنامه بین المللی است.

این انجمن از گردهمایی تعدادی از تولید کنندگان خودرو تشکیل گردیده.

اعضای این انجمن عبارت اند از:

  • گروه خودروسازی MINI,BMW
  • خودروسازی DAF
  • خودروسازی دایملر DAIMLER
  • گروه خودروسازی FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES (FCA)
  • خودروسازی FORD
  • خودروسازی هندا
  • خودروسازی هیوندای
  • خودروسازی IVECO
  • گروه جگوار و لندروور JAGVAR , LAND ROVER
  • گروه PSA
  • گروه رنو RENAULT
  • خودرو سازی تویوتا
  • گروه خودروسازی ولکس ولوو VOLKSWAGEN
  • خودروسازی VOLVO

این انجمن مشخصه هایی برای روغن به صورت استاندارد دسته بندی کرده است،که معادل API آمریکا می باشد. در این استاندارد حرف A برای خودروهای بنزینی و حرف B برای خودروهای دیزلی پیشبینی گردیده است.

 

روغن موتور خودرو و مشخصه آن از نظر ACEA

دسته بندی در ACEA بر خلاف API به صورت سطح کیفی روغن است. در زیر جداول دسته بندی این سازمان جهت روغن را ذکر کرده ایم:

 

خودروهای بنزینی

A1 : سطح مصرف سوخت اقتصادی

A2 : سطح عملکرد استاندارد(در حال حاضر این سطح منسوخ گردیده)

A3 : عملکرد عالی و یا سیالیت پردوام

A4 : توصیه شده برای گروهی از خودروهای تزریق سوخت مستقیم داخل سیلندر GDI

A5 : ترکیب هر دو درجه A1 و A1 (مصرف سوخت اقتصادی و بالاترین سطح عملکرد سیالیت)

 

خودروهای دیزلی

B1 : مسصرف سوخت اقتصادی

B2 : سطح عملکرد استاندارد(منسوخ شده)

B3 : عملکرد عالی و یا سیالیت و جاری شدن با دوام بالا

B4 : ویژ موتورهای دیزلی تزریق سوخت مستقیم

B5 : ترکیبی از استانداردهای B1 به همراه B3و B4

 

منبع:

www.acea.be

Scroll Up