بررسی سه کراس اور مطرح جهان

این بار در کاردانا بررسی سه کراس اور مطرح جهان خدمت شما ارایه می شود. خودروهای کراس اور به دلیل کارایی آنها و قابلیت استفاده در نقاط خارج از شهر مورد توجه مردم قرار دارند. این خودروها هم از نظر فضای داخلی مناسب و راحت بوده و هم توانایی عبور از مسیرهای مختلف را دارند. در این بخش سه کراس اور اندازه متوسط را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. لکسوس RX 350 F Sport
  2. لینکلن MKX
  3. مرسدس بنزGLC300.

هر سه مدل از انواع دو دیفرانسیل بوده و مجهز به مجموعه اسپرت، سیستم های پیشرفته صوتی، ارتباطی و سرگرمی و بیشترین سطح تجهیزات ایمنی هستند

.بررسی سه کراس اور مطرح جهان (لکسوس)

یکی از پارامترهای لوکس بودن راحتی است که پیش از هر چیز باید در صندلی راننده ارائه شود. عواملی که در ایجاد راحتی مهم هستند عبارتند از: اندازه تایر، ساختار سیستم فنر بندی، استحکام بدنه، کیفیت چرم مورد استفاده در ساخت صندلی ها و… . این خودروها رینگهای چرخ ۲۰ تا ۲۱ اینچی که ظاهر زیبایی دارند و تایرهای دیواره بلند برای چنین رینگ های چرخی در نظر گرفته شده تا سواری راحت و قابلیت هدایت توام با چابکی را به ارمغان آورد.

بررسی سه کراس اور مطرح جهان (لینکلن)

درسه خودروی مورد بررسی خودروهای مرسدس بنز و لینکلن دارای سیستمهای فنربندی با قابلیت خودتنظیمی بوده، ضمن اینکه راننده نیز اختیار انتخاب نحوه عملکرد سیستم فنربندی را دارد که لکسوس از این نظر در مرتبه پایین تری قرار دارد، چرا که سیستم فنربندی هوشمند که به صورت آپشنآل در آن عرضه می شود و در صورت عدم استفاده، سواری آن همواره بین حالت‌های نرم و سخت درگیر است. دو خودروی دیگر قادرند ضربات ناشی از برخورد تایرها و سیستم فنربندی در عبور از مسیرهای ناهموار را به حداقل رسانده و یک حرکت نرم و راحت را ارائه دهند. که لینکلن در مرتبه اندکی بالاتر نسبت به مرسدس قرار می‌گیرد. صندلی های سفت‌تر مرسدس که تنها مجهز به سیستم گرمایش هستند، آن را تبدیل به خودروی ایده آلی برای عبور از مسیرهای پرپیچ و خم کرده است. برای لینکلن یک مدل صندلی آپشنال با قیمت ۱۲۰۰ دلار قابل سفارش است که دارای ۲۲ حالت تنظیم و مجهز به سیستم ماساژ بوده که البته صندلی لینکلن به گونه‌ای است که احساس می‌شود راننده روی آن نشسته نه در داخل آن، و مشکل دیگر این است که سیستم تهویه آن پر سر و صدا است.

بررسی سه کراس اور مطرح جهان (مرسدس بنز)

 

اگر بخواهیم میزان راحتی صندلی های عقب را بررسی کنیم، لکسوس بهترین و لینکلن بدترین است. صندلی های عقب در مرسدس غیرقابل زاویه دار شدن هستند، اما فضای سر آن کاملاً کافی است. صندلی های راحت عقب در لکسوس قابلیت زاویه دار شدن را دارند، اما در عین حال می‌توان آنها را جلو و عقب برده تا فضای بار را تغییر داد. صدا در داخل لکسوس به خصوص در سرعتهای بالا زیاد به گوش می‌رسد. برخورد تایر با سطح مسیر حرکت کاملاً شنیده می‌شود. از این نظر مرسدس در بالاترین جایگاه قرار دارد.

کیفیت و توجه به جزئیات

در لینکلن MKX از چوب و چرم خوب و پلاستیک اعلاء بهره برده، اما در جایی که جلو داشبورد با شیشه بزرگ جلو تلاقی پیدا می کند، به نظر کاری ضعیف صورت پذیرفته است.

در جلوی داشبورد دکمه های زیبا به کار رفته اما زمانی که آنها را لمس می­کنید به نظر تو خالی می رسند، شاسی تنظیم صدا و دسته راهنمای آن به نظر می رسد از خودروی ارزان‌قیمت به عاریت گرفته شده است.

در لکسوس پوشش چرم روی درها به نحو استثنایی نرم است، به طوری که هر زمان که شما سوار و یا پیاده می شوید تماس دستان شما با آنها به یادآورنده وجود یک خودروی لوکس است. کنترل ها و دکمه های آن هم آرایش خوبی داشته و هم عملکرد خوبی دارند.

مرسدس بنز از نظر کیفیت ساخت، چیدمان و جنبه های عملکردی بالاتر از دو رقیب بوده است. تمامی دکمه ها، صفحات و سوئیچ ها بر اساس استاندارد طراحی و ساخته شده‌اند و پارامتر قیمت مدنظر نبوده و می‌توان گفت کابین این مرسدس را باید به عنوان محک و استاندارد در این کلاس خودرویی در نظر گرفت.

 

عملکرد رانندگی

در لکسوس RX350 ازتوربوشارژر یا سوپرشارژر استفاده نشده است. موتور مورد استفاده در لکسوس یک موتور ۶ سیلندر V شکل از خانواده GR بوده که تاریخچه آن به ۱۴ سال پیش برمی گردد و موتوری است که در زمان خود بارها برنده جایزه شده و در انواع وانت مینی وان، ماشین های سواری و اس یووی استفاده شده است. توان تولیدی آن ۲۹۵ اسب بخار و با حجم 3.5 لیتر است و میزان مصرف بنزین نسبتاً پایینی دارد یعنی ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به صورت میانگین و به لطف استفاده از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است.

لینکلن MKX مجهز به یک پیشرانه ۶ سیلندر V شکل به حجم ۲.۷ لیتر با دو توربو شارژر و توان تولیدی ۳۳۵ اسب بخار مجهز گشته که این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مرسدس بنز مجهز به موتور ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر و توان تولیدی ۲۴۱ اسب بخار است که از توربوشارژر در آن استفاده شده و از نظر وزنی ۲۵۰ کیلوگرم سبکتر از دو مورد دیگر است. در این خودرو از یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده شده است. از نظر شتاب اولیه در مقایسه با لینکلن 1/. ثانیه کندتر، ولی از لکسوس 5/. ثانیه سریع تر است. تست رانندگی این سه خودرو آن هم در عبور از مسیر های پر پیچ و خم نشان داد که لکسوس 350F اسپرت آرامش خود را در عبور از چنین مسیرهای از دست می‌دهد. لرزش اتاق زیاد بوده و در عبور از پیچ ها کنترل خود را از دست داده و فرمان آن علیرغم آنکه سبک است ولی به نظر می رسد ارتباطی بین راننده و چرخهای جلو برقرار نمی‌کند.

لینکلن درست در نقطه مقابل بوده و در عبور از چنین مسیرهای بی نقص است، ضمن آنکه تمامی فشارها و ضربات وارده را جذب می کند، نقطه ضعف لینکلن وزن سنگین ۲۱۰۹ کیلوگرمی آن است عامل محدود کننده است. اما سبک ترین، تیزترین و تواناترین خودرو در این گروه مرسدس بوده است. سیستم فنربندی آن تمامی ضربات وارده از ناهمواری سطح مسیر حرکت را در خود جذب کرده و از نظر دقت، پایداری و استحکام و توان حرکتی، کاملاً بر رقبای خود برتری دارد.

 

بررسی سه کراس اور مطرح جهان

 

 

بازگشت

Scroll Up