ارتباط تعویض روغن خودرو با معانی لوگو و برند های مختلف

ارتباط تعویض روغن خودرو با معانی لوگو و برند های مختلف چیست؟

معانی 8 لوگو خودرو که تا کنون ممکن است هیچگاه به آن فکر نکرده باشید.

همه می دانیم که هر خودروسازی برای خود یک لوگوی خاص دارد اما آیا تاکنون به معانی آنها فکر نموده اید؟

یا دلیل طراحی آنها را به شکل خاص میدانید؟

اکثر اشخاص بر این باور هستند; که تعویض روغن خودرو ها یا برندهای برتر میتواند با فاصله زمانی بیشتر انجام گردد.

این صحیح است که برند های برتر جهت اعتبار خود از قطعات با کیفیت تری استفاده می نمایند.

ولی باید به این مورد نیز توجه کرد: این خودرو سازان در تکنولوژی و نوآوری نیز پیشتاز هستند.

هر چه سطح تکنولوژی در یک خودرو بالاتر رود نیاز به مراقبت نیز بیشتر میشود.

تمامی برند های برتر دنیا حساسیت بالایی بر تعویض روغن خودرو در زمان لازم و توصیه شده را دارند.

همه میدانیم که هر خودروساز برای خود لوگویی خاص دارد.

حال که در مورد برند های برتر دنیا صحبت کردیم به معانی تعدادی از این لوگو ها نیز میپردازیم.

1-آلفارمئو  ALFA ROMEO

آلفا رمئو یکی از برند های لوکس ایتالیایی است. این کارخانه در سال 1910 راه اندازی شد. لوگوی آن به صورتی خاص طراحی شده که معنای متفاوتی را درون خود جا داده است.

درسمت چپ صلیبی قرمز است. این صلیب نشانه شهر میلان و کشور ایتالیا در زمان جنگ های صلیبی است.

در سمت راست اژدهایی در حال خوردن یک مرد است. این بخش تعابیر و داستان های مختلفی دارد.

این نماد وحشت و ظلم اواخر قرن پنجم را در ایتالیا یادآوری میکند.

 

 

2-آئودی  AUDI

لوگوی آئودی بسیار ساده و مرتب است. خالی از هرگونه اژدها وسرصدایی است.

این آرم از 4 حلقه تشکیل شده . هر حلقه نشانه یکی از چهار شرکت (( AUDI- HORCH- DKW- WANDERER است. این 4 شرکت در سال 1932 با هم ادقام شده و شرکت AUDI   کنونی را تشکیل دادند.

 

 

3-بی ام و  BMW

این برند مخفف صنایع موتوری باواریا (bavarian motoren werke) است.این شرکت در ابتدا سازنده موتورهای هواپیما بوده است.

این شرکت فعالیت خود را در سال 1916 آغاز نمود. لوگوی این شرکت از دو مشخصه الهام گرفته شده است.

ابتدا رنگ های سفید و آبی که به پرچم و نشانه منطقه تاسیس کارخانه یعنی ایلات باواریا برمیگردد.

البته در آن زمان استفاده از نشانه های ملی ممنوع بوده است. مشخصه دوم هم چرخش پروانه هواپیما است. این شرکت به علت ممنوعیت استفاده از رنگ های ملی در ابتدا چرخش پروانه را در آسمان تشبیه نموده که در آن رنگ سفید پروانه با رنگ آبی آسمان مخلوط گردید.

حلقه مشکی دور آن نیز از آرم راپ پیشگام BMW می آید.

 

 

4-شورلت  CHEVROLET

در پشت آرم تشبیه شده به پاپیون داستان های مختلفی نهفته است. این آرم اولین بار در سال 1913 دوسال پس از تاسیس شرکت رونمایی گردید. یک داستان مطرح است که اذان دارد این طرح از طرح و لوگوی یک کاغذ دیواری در هتلی در فرانسه الهام گرفته شده است. داستان دیگر اشاره به پرچم سوئیس، کشور زادگاه مارد و پدر لوئیس شورلت دارد.

 

 

5-فراری  FERRARI

در بالای لوگوی فراری پرچم ایتالیا قرار دارد. رنگ زرد زمینه نیز از منطقه Modena گرفته شده است.

اسب در حال پرش نیز نشانه ای است که در جنگ جهانی اول بر روی هواپیمای بهترین خلبان ایتالیا نقش بسته بود. این خلبان در منطقه یاماها موفقیت های بالایی داشت. اما در نهایت این خلبان کشته شد و از آن پس رن اسب از سفید به مشکی تغییر یافت.

 

 

6-لامبورگینی  LAMBORGHINI

لامبورگینی یکی از برند های معروف ایتالیایی است. این شرکت در سال 1963 توسط فریچیو لامبورگینی تاسیس شد. آقای لامبورگینی اشتیاق زیادی به گاو بازی در دهه شصت داشت. بدین ترتیب لوگو شرکت خودر را به شکل یک گاو خشمگین انتخاب نمود.

همچنین نام تعدادی از نژاد های برتر گاو را برای مدل های مختلف خودروی خود برگزید.

 

 

7-مرسدس بنز  MERSEDES BENZ

آقای دایلمر یکی از بنیان گزاران شرکت مرسدس بنز است.

او در سال 1970 از شکل ستاره سه پر در کارت پستی که برای همسر خود ارسال نموده بود استفاده کرد. او در آن زمان این نشان را تسلط شرکت خود بر زمین و دریا و آسمان دانست. این ستاره اولین بار در سال 1910 بر روی خودروی دایلمر نصب گردید. در سال 1926 اولین خودرو با نام و برند مرسدس بنز توسط شرکت وی وارد بازار گردید. در این زمان دایره ای به دور ستاره ی اولیه که نشانه ادغام دو شرکت خودروسازی بود به این آرم اضافه گردید. نام بنز از روی طراح اولین خودرو کارول بنز برداشته شد. همچنین مرسدس نیز از روی نام دختر او دریافت گردید.

از جهتی مرسدس به معنای شادی آور نیز هست. در آن زمان بیان شده که محصولات دایلمر برای استفاده کنندگان لذت بخش و شادی آور نیز بوده.

 

 

8-پورشه  PORSCHE 

علامت تجاری پورشه به طور ذاتی با شهری که در آن تاسیس شده است رابطه دارد. منظور اشتوت گارت است.

در آن از رنگ بندی پرچم آلمان ایده گرفته شده. همچنین طرح زمینه آن نیز از روی کت و شلوار مردم ورتمبرگ برداشت شده است. اسب نیز در آن نماد استقامت و سرعت است.

 

 

منابع: www.businessinsider.com

www.autocar.co.uk

interestingengineering.com